Yhdistys

Lapin Neuroyhdistys

Perustettu 3.2.1992, jolloin yhdistyksen nimi oli Lapin MS- yhdistys ry.

22.7.2015 nimi muutettiin Lapin neuroyhdistys ry: ksi.

Lapin Neuroyhdistyksen toimialueena ovat Enontekiö, Inari, Kemijärvi, Kittilä, Kolari, Muonio, Pelkosenniemi, Pello, Posio, Ranua, Rovaniemi, Salla, Savukoski, Sodankylä ja Utsjoki.Maantieteellisesti alue on laaja, jäsenistö on hajallaan eri puolilla Lapin lääniä,siinä riittää haastetta yhdistykselle.

Kerhotoiminnan osuus korostuu pitkien välimatkojen vuoksi. Paikallisissa kerhoissa tunnetaan parhaiten jäsenten tarpeet ja toiveet.

Yhdistys tukee kerhonohjaajia toiminnassaan, kannustaa osallis-tumaan koulutuksiin ja toimintamuotojen kehittämiseen sekä auttaa yhteistyökumppaneiden löytämisessä.

Tavoitteenamme on järjestää vuodessa kaksi viikonlopputapah-tumaa, keväällä ja syksyllä. Niissä kokoontuvat sairastavat, omaiset ja ystävät eri puolilta Lapin lääniä. Ohjelmassa on ajankohtaisia luentoja, soveltavaa liikuntaa ja mukavaa yhdessäoloa.

Vertaistukea parhaimmillaan!

Yhdistyksen toiminnasta tiedotetaan Facebookissa,sähköpostilla, Neuroliiton Avain-lehdessä sekä paikallislehdissä.

Tervetuloa mukaan toimintaan !