Yhdistyksen tiedotteita

Tiedotamme toiminnastamme myös Facebookissa: Lapin neuroyhdistys ja Lapin neuroyhdistyksen infosivu

Lapin neuroyhdistyksen suljettu ryhmä on näkyvissä kaikille, mutta sen julkaisut näkyvät vain jäsenille. Lapin neuroyhdistyksen infosivut ovat avoin ryhmä, jossa kuka tahansa voi nähdä ryhmän, sen jäsenet ja julkaisut.

Tervetuloa seuraamaan!

Ilmoita s-postiosoitteesi meille mslappi@gmail.com, niin saat tiedon tulevista tapahtumista sähköpostiisi.

Rovaniemen MS-kerho on kesälomalla ja toiminta jatkuu syksyllä 2.8.2017

osoitteessa Pohjolankatu 2 (Potkuri, Kipinä-sali).

Mukavaa kesää kaikille!

Miten lämpö vaikuttaa jaksamiseesi? Fatiikkiako?Viilennysliivejä lainattavissa yhdistykseltä koekäyttöön!

Lisätietoja mslappi@gmail.com

KUNTOUTUSKURSSEJA

Avomuotoinen kuntoutuskurssi MS-tautia sairastaville Rovaniemellä 16.8.–13.12.2017

Avomuotoisella kuntoutuskurssilla tavoitteena on saada tietoa ja tukea sairauden kanssa elämiseen. Kurssin aikana käsitellään myös monipuolisesti erilaisia sairauden hoitoon, kuntoutukseen ja elämänhallintaan liittyviä teemoja. Kurssit on tarkoitettu 1865 -vuotiaille sairastaville, joiden toimintakyky on muuttunut viimeisten vuosien aikana ja jotka tarvitsevat tietoa ja tukea arjessa ja/tai työssä selviytymiseen. Kurssi sisältää 15 avopäivää (6t/pvä), joista läheisellä on mahdollisuus osallistua yhteen päivään. Kurssin alussa tehdään kotikäynti arjessa selviytymisen kartoittamiseksi.

Kurssin ohjelmaan sisältyy neurologin, fysioterapeutin, sairaanhoitajan ja psykologin haastattelut ja yksilöllinen tilannearvio. Muita työryhmään mahdollisesti kuuluvia ovat toimintaterapeutti, sosionomi, uroterapeutti ja ravitsemusterapeutti. Kurssin aikana käsitellään ryhmässä monipuolisesti erilaisia sairauden hoitoon, itsehoitoon ja elämänhallintaan liittyviä teemoja.

Vuoden 2017 avomuotoiset kuntoutuskurssit

Rovaniemi (64258) 16.8.13.12.2017 klo 1117, Lapin kuntoutuskeskus, Rovaniemi, Kuntotie 1, 96400 Rovaniemi.

Hakeminen
Avomuotoisille kuntoutuskursseille haetaan Kelan lomakkeella KU132 tai KU 104 . Lisäksi tarvitset lääkärin B-lausunnon kurssitarpeesta.

kuntoutussuunnittelija
Annika Ingves