Yhdistyksen tiedotteita

Rovaniemen MS-kerho kokoontuu joka kuukauden ensimmäinen tiistai klo 18–20

Potkurin Kipinä-salissa, Pohjolankatu 2 .

6.3. kerhossa Fysioterapeutti Jaana Leminen-Lahdenperän kanssa keskustellaan hyvinvoinnista ja ravinnosta

3.4. kerho peruttu ja tavataan to 12.4. laavuretken merkeissä klo 13-17 Salmijärven laavulla, os. Kolpeneentie.

Paikanpäällä inva-wc. Ulkoilupäivän omavastuu 5/hlö. Retki tehdään yhdessä Rovaniemen Invalidien kanssa. Sitovat ilmoittautumiset su 8.4.mennessä Minna 040 519 8060 tai Tarja 0400 843514

8.5. kerhon ohjelma vielä avoin

Harvinaisten sairauksien päivää vietetään 28.2.2018

Harnes-ryhmän tapaaminen Rovaniemen Neuvokkaan Kammarissa 28.2. klo 17

(Kansankatu 8, 3.krs) Ilmoitt. 040 502 6004

Tai osallistu verkon välityksellä:

Harvinaiset-verkosto ja HARSO ry järjestävät päivän kunniaksi Turussa28.2. aamupäiväseminaarin, jossa käsitellään harvinaissairauksien tutkimusta ja tutkimuksen merkitystä harvinaissairauksien hoidossa.

Osallistuminen edellyttää ennakkoilmoittautumista 26.2. mennessä. Tästä pääset ilmoittautumislomakkeeseen.

Kerhotapaaminen Sodankylässä to 22.3. klo 17.00 Kommatin majalla

Tervetuloa vaihtamaan kuulumisia. Jutellaan mm. yhdistyksen ja liiton kuulumisista ja ohjelmista, tuetuista lomista, paikkakunnan liikuntamahdollisuuksista ja kaikesta muusta mieltä askarruttavasta.

Yhdistyksen kevätkokous ja kokousbrunssi su 25.3. klo 11.00

Rovaniemen Scandic-hotellissa os Koskikatu 3

Tervetuloa mukaan myös maakunnasta: yhdistä kokoukseen kaupunkireissu! Yöpyminen 24.-25.3 Scandic Hotel Rovaniemi, yhdistys maksaa jäsenilleen -50% oheisesta huonehinnasta: 155€/H2 ja 137€/H1. Huonevaraukset 1.3. mennessä ja sitovat ilmoittautumiset kokousbrussille 19.3. mennessä Riinalle 040 549 4974.

Ulkoilupäivä to 12.4. klo 13-17 Salmijärven laavulla

os. Kolpeneentie

Ohjelmassa mm. pelejä, tikkupullan ja makkaran paistoa, pilkkimistä sekä koiravaljakko tai karvakaverit. Paikanpäällä inva-wc.

Vertaistukitapaaminen Pellossa 19.4. klo 16.00

Vihreän Pysäkin Kahvila-ravintola Grannin kokoustilassa, Kolarintie 9A.  Mukana myös Neuroliiton järjestösuunnittelija Sanna Saarimaa,

Tule kahvittelemaan, tapaamaan muita sairastavia ja läheisiä sekä kuulemaan ajankohtaisista asioista. Keskustellaan mm yhdistyksen ja liiton kuulumisista, kuten yhdistyksen kesäsuunnitelmista, liiton neuroneuvonnasta, tuetuista lomista ja liikuntaan liittyvistä asioista ja toiveistanne paikkakunnan liikuntamahdollisuuksien suhteen.

Ilmoittautuminen 16.4. mennessä p. 040 519 8060. Tervetuloa mukaan myös lähikunnista!

Verkkoluento läheisille 24.4.2018 17:30 – 18:30 - Parisuhde arjen voimavarana, kun puoliso sairastaa

Verkkoluennon luennoitsijana toimii pari- ja perhepsykoterapeutti Kaisa Humaljoki Parisuhdekeskus Katajasta. Millaisen elämäntilanteen kohtaa perhe, jossa työikäinen puoliso sairastuu tai sairastaa? Mitkä ovat suhteen voimavarat? Mistä saa apua ja tukea?

Neuroliiton toteuttama läheisille suunnattu luento käsittelee parisuhteen voimavaroja. Tarkoituksena on tuoda uusia ajatuksia arkeen ja tukea perheitä tilanteessa, jossa sairaus on läsnä arjessa.

Vappumyyjäiset 25.4. klo 9-13 LKS:n aulassa

Otetaan vastaan simaa, munkkeja ym. myytäväksi sekä tervetuloa myös myyntipuolelle! Lisätietoja Minna 040 519 8060

Kansainvälistä Maailman MS-päivää vietetään ke 30.5.

Järjestämme Rovaniemellä infotilaisuuden Revontulikeskuksessa klo 15 -18.

Soveltavan luontoliikunnan Polku luontoon - tilaisuus 13.–14.6.2018 Pyhätunturi, Pelkosenniemi

Lähtökohtana luonnon ja liikunnan terveys- ja hyvinvointivaikutukset

Ohjelmaa tarkennetaan ja täydennetään vielä kevään ja kesän aikana ja niihin saattaa tulla muutoksia ennen tilaisuutta.

Viimeisin pdf-versio ohjelmasta päivitetään aina tälle sivustolle.

Polku luontoon osana valtakunnallista soveltavan liikunnan foorumia.

Tilaisuuden toteuttavat yhteistyössä Lapin Aluehallintovirasto, Soveltava Liikunta SoveLi ry sekä Metsähallitus. Lisätietoa myöhemmin.

Voimaannuttava vetinen tapahtuma heinä-elokuussa.

Yhdistys järjestää loppukesästä tapahtuman johon kuuluu mm. esteetön ponttoonilautta,  melontaa sekä muuta liikuntaa ja ohjelmaa.

Tästä ilmoitamme tarkemmin lähempänä.

Neuroliiton järjestämät tapahtumat

Neuroliitto järjestää erilaisia tapahtumia ja verkkoluentoja, joita voit katsoa myös omalta koneeltasi. Katso lisätietoja

Soveltavan liikunnan kevään 2018 ryhmiin mahtuu mukaan.

Katso lisää liikunta-osiosta

Avomuotoiset teemakurssit 2018

Keinoja omaan hyvinvointiin
to–su 12.4.–15.4.2018, Pyhätunturi, luontokeskus Lumo
Haku päättyy 5.3.2018

Otetta elämään -voimavarakurssi
• ti–to 15.5.–17.5.2018, Inari paikka tarkentuu
Haku päättyy 13.4.2018

Lisätietoja: avokuntoutus.fi/kurssit sekä Marjo Mäyrä puh. 040 565 6204

Vuoden 2018 tuetut lomat

Tuetut lomat tarjoavat virkistysmahdollisuuksia niille, jotka eivät voi sairauden aiheuttamien esteiden, taloudellisten tai sosiaalisten syiden vuoksi käyttää tarjolla olevia palveluja sellaisenaan. Lomilla voi rentoutua, tavata muita samassa elämäntilanteessa olevia, saada uusia virikkeitä ja osallistua yhteiseen ohjattuun toimintaan.

Neuroliiton jäsenistölle on tarjolla ensi vuodeksi seitsemän tuettua lomajaksoa. Tuetuille lomille pääsee taloudellisin, terveydellisin ja sosiaalisin perustein.

Vuoden 2018 lomilla omavastuuosuus on 20 €/vrk (alle 17 v. lapsilta ei omavastuuosuutta). Lomilla on täysihoito.

Lomaesitteen ja lisätietoa löydät Neuroliiton sivuilta.

Tiedotamme toiminnastamme myös Facebookissa: Lapin neuroyhdistys ja Lapin neuroyhdistyksen infosivu

Lapin neuroyhdistyksen suljettu ryhmä on näkyvissä kaikille, mutta sen julkaisut näkyvät vain jäsenille. Lapin neuroyhdistyksen infosivut ovat avoin ryhmä, jossa kuka tahansa voi nähdä ryhmän, sen jäsenet ja julkaisut.

Ilmoita s-postiosoitteesi meille mslappi@gmail.com, niin saat tiedon tulevista tapahtumista sähköpostiisi.

Katso Yhteistyökumppaneiden tiedotuksia:

erilaisia liikuntaryhmiä mm. bocciaa, soveltavaa jumppaa, tuolijumppaa...

Miten lämpö vaikuttaa jaksamiseesi? Fatiikkiako?Viilennysliivejä lainattavissa yhdistykseltä koekäyttöön!

Lisätietoja mslappi@gmail.com