Yhdistyksen tiedotteita

Sykettä Syksyyn Huumoria huomiseen - tapahtuma 21.8.2018

Hyvänolon liikuntapäivää vietetään ti 21.8.2018 Lapin urheiluopistolla. Ohjelma alkaa klo 10.00 Rovaniemen kaupungin ja seurakunnan tervehdyksillä. Tapahtuman pääesiintyjänä on Aira Samulin. Lisäksi päivän aikana naurujoogaa, tanssiesityksiä, järjestöjen esittäytymisiä sekä maksuton ruokailu. Tapahtuma päättyy yleisötansseihin klo 14.30. Tervetuloa!

Ilmoittautumiset; 23.7. - 10.8.2018 Neuvokkaaseen puh. 0400 514 510, 016 356 0292 ja 016 356 0337 email: info(at)rovaniemenneuvokas.fi

Tapahtuman järjestävät yhteistyössä Rovaniemen kaupunki, Rovaniemen seurakunta, Neuvokas ja Santasport.

Soveltavan liikunnan ryhmiin mahtuu mukaan.

Katso lisää liikunta-osiosta

Katso Yhteistyökumppaneiden tiedotuksia: erilaisia liikuntaryhmiä mm. bocciaa, soveltavaa jumppaa ja tuolijumppaa

Miten lämpö vaikuttaa jaksamiseesi? Fatiikkiako?Viilennysliivejä lainattavissa yhdistykseltä koekäyttöön!

Lisätietoja mslappi@gmail.com ja 045 1518400

Neuroliiton järjestämät tapahtumat

TERVETULOA TIETOPÄIVÄÄN  Sokos Hotel Kuusamoon 14.–15.9.2018

Perjantaina 14.9.2018 klo 11–17 ja lauantaina 15.9.2018 klo 9–14

Tilaisuus on maksuton. Molempina päivinä tarjoillaan lounas ja iltapäiväkahvi tai -tee.

Tietopäivät on suunnattu sinulle, joka sairastat MS-tautia, harvinaista neurologista sairautta, Parkinsonin tautia tai liikehäiriösairautta. Myös läheiset ovat tervetulleita.

Tilaisuudessa tarjotaan ajankohtaista tietoa sairauden hoitoon, kuntoutukseen ja arjen tukikeinoihin liittyen sekä mahdollistetaan vertaiskeskusteluja. Tietopäivien aikana asiantuntijat johdattavat tärkeiden asioiden äärelle luentokeskusteluissaan. Tarjoamme tietoa ja mahdollisuuksia löytää keinoja oman toimintakyvyn ylläpitämiseen. Asiantuntijoina paikalla mm. neurologi ja neuropsykologi. Tietopäivät järjestetään yhteistyössä Parkinson-liiton kanssa.

Kauempaa tulevien on mahdollista majoittua 2hh. Omavastuuosuus majoituksesta on 20 € / hlö.

Ilmoittautumiset ke 22.8.2018 mennessä osoitteessa tapahtumat.neuroliitto.fi

Ilmoittautumisen yhteydessä ilmoita myös mahdollinen majoitustarpeesi.

Anna Hokkanen, Neuroliiton sosionomi

p. 040 500 1657 | anna.hokkanen@neuroliitto.fi

Verkkoluennot

Neuroliitto järjestää erilaisia tapahtumia ja verkkoluentoja, joita voit katsoa myös omalta koneeltasi. Katso lisätietoja

Joitakin verkkoluennoista voit katsoa myös jälkikäteen täältä

Neuroliiton avokuntoutuksen kurssit 2018

LUONTO JA VOIMAVARAT KURSSI Rovaniemellä

13.9., 20.9., 27.9., 4.10. sekä 11.10.2018 klo 16–19

paikka: Santasport – Lapin Urheiluopisto

Etsitkö keinoja pitää itsestäsi huolta? Haluatko löytää iloa ja sisäistä kiireettömyyttä arkeesi? Tasapainoinen mieli ja hyvä fyysinen kunto auttavat sinua elämään pitkäaikaissairauden kanssa.

Kurssilla opitaan tunnistamaan ja arvostamaan jo olemassa olevia voimavaroja ja mahdollisesti löytämään uusia, sekä ottamaan ne käyttöösi.

Kurssin ohjelmaan sisältyy ryhmäkeskusteluja ja liikuntaa luonnon keskellä.

Kurssi on tarkoitettu MS-tautia tai harvinaista neurologista sairautta sairastaville, joiden sairaus ei ole vaikea-asteinen. Pystyt liikkumaan itsenäisesti luonnossa vähintään kolme kilometriä. Kurssille voi hakea yksin tai yhdessä läheisen kanssa esim. puoliso, ystävä tai täysi-ikäinen lapsi.

Kurssi on maksuton ja se toteutetaan viitenä kertana syksyn aikana.

Hakuaika päättyy 3.8.2018, linkissä hakulomake; https://avokuntoutus.fi/hakeminen/

Lisätietoja: avokuntoutus.fi/kurssit sekä Marjo Mäyrä puh. 040 565 6204

Vuoden 2018 tuetut lomat

Tuetut lomat tarjoavat virkistysmahdollisuuksia niille, jotka eivät voi sairauden aiheuttamien esteiden, taloudellisten tai sosiaalisten syiden vuoksi käyttää tarjolla olevia palveluja sellaisenaan. Lomilla voi rentoutua, tavata muita samassa elämäntilanteessa olevia, saada uusia virikkeitä ja osallistua yhteiseen ohjattuun toimintaan.

Neuroliiton jäsenistölle on tarjolla ensi vuodeksi seitsemän tuettua lomajaksoa. Tuetuille lomille pääsee taloudellisin, terveydellisin ja sosiaalisin perustein.

Vuoden 2018 lomilla omavastuuosuus on 20 €/vrk (alle 17 v. lapsilta ei omavastuuosuutta). Lomilla on täysihoito.

Lomaesitteen ja lisätietoa löydät Neuroliiton sivuilta.

Tiedotamme toiminnastamme myös Facebookissa: Lapin neuroyhdistys ja Lapin neuroyhdistyksen infosivu

Lapin neuroyhdistyksen suljettu ryhmä on näkyvissä kaikille, mutta sen julkaisut näkyvät vain jäsenille. Lapin neuroyhdistyksen infosivut ovat avoin ryhmä, jossa kuka tahansa voi nähdä ryhmän, sen jäsenet ja julkaisut.

Ilmoita s-postiosoitteesi meille mslappi@gmail.com, niin saat tiedon tulevista tapahtumista sähköpostiisi.