Yhdistyksen tiedotteita

Rovaniemen MS-kerho kokoontuu joka kuukauden ensimmäinen tiistai klo 18–20

Potkurn Kipinä-salissa, Pohjolankatu 2 . Tervetuloa!

Joulumyyjäiset 7.12. klo 9 - 14 LKS:n aulassa.

Otamme mielellämme vastaan käsitöitä ja leivonnaisia ym. Kiitos, kun tuet toimintaamme!

Olemme mukana Presidentinvaalien Pieni ele-keräyksessä 17.-23.1.2018 sekä vaalipäivänä 28.1.2018  Rovaniemellä, Kolarissa ja Sodankylässä.

Vaalikeräyksen tuotto on yhdistyksellemme hyvin tärkeä tulo erilaisten toimintojen järjestämiseen ja toivomme mahdollisimman monia vapaaehtoisia mukaan lipaskerääjiksi,

Keräysajat vaihtelevat paikkakunnittain, esim. Sodankylässä keräys tarkoittaa yhtä päivää ja Rovaniemellä kahdeksaa päivää.

Tule mukaan keräykseen pariksi tunniksi ja ota kaveriksi mukaan perheenjäsenesi, ystäväsi, sukulaisesi… Se on iso apu!

Otathan yhteyttä oman paikkakuntasi vastuuhenkilöön ja ilmoittaudu mukaan lipaskerääjäksi!

Kolari: Riitta Heikkilä 040-758 8522

Rovaniemi: Veijo Karvonen 044-999 0265

Sodankylä: Mervi Pellikka 040-530 5417

Katso Yhteistyökumppaneiden tiedotuksia:

erilaisia liikuntaryhmiä mm. bocciaa, soveltavaa jumppaa, tuolijumppaa...

Mitä uutta MS-taudista -verkkoluento

Helsingin ja Uudenmaan neuroyhdistys järjesti ma 9.10. yleisöluennon aiheesta ”Mitä uutta MS-taudista – erityisesti etenevästä taudista?”.

Neurologi Juha Multanen luennoi MS-taudin uusista lääkehoidoista.

Tutkimus tuottaa jatkuvasti uutta tietoa niin MS-taudin immunologiasta kuin myös hoitokeinoista. Hoidot monipuolistuvat ja mahdollistavat aikaisempaa yksilöllisemmät hoitovaihtoehdot. Ilahduttavaa on, että myös potilaita, joilla on jatkuva taudin muoto, on saatu autetuksi uusilla lääkkeillä.

Luento on seurattavissa Internetin kautta jälkikäteen  tämän sivun alaosasta.

Vuoden 2018 tuetut lomat

Tuetut lomat tarjoavat virkistysmahdollisuuksia niille, jotka eivät voi sairauden aiheuttamien esteiden, taloudellisten tai sosiaalisten syiden vuoksi käyttää tarjolla olevia palveluja sellaisenaan. Lomilla voi rentoutua, tavata muita samassa elämäntilanteessa olevia, saada uusia virikkeitä ja osallistua yhteiseen ohjattuun toimintaan.

Kullakin lomaviikolla on mukana joko vertaisohjaaja koko lomajakson ajan tai Neuroliiton järjestötyöntekijä kahden päivän ajan lomajakson alussa. Käytettävissä on myös lomapaikan vapaa-ajan ohjaajapalvelut. Huomattavasti päivittäistä apua tarvitsevien on huolehdittava itse henkilökohtaisesta avustajasta.

Tavoitteena on, että lomalainen kokee yhteisöllisyyttä vertaisryhmässä, saa tietoa ja ohjeita arkeen sekä voimaantuu.

Neuroliiton jäsenistölle on tarjolla ensi vuodeksi seitsemän tuettua lomajaksoa. Tuetuille lomille pääsee taloudellisin, terveydellisin ja sosiaalisin perustein.

Vuoden 2018 lomilla omavastuuosuus on 20 €/vrk (alle 17 v. lapsilta ei omavastuuosuutta). Lomilla on täysihoito.

Lomaesitteen ja lisätietoa löydät Neuroliiton sivuilta.

Tiedotamme toiminnastamme myös Facebookissa: Lapin neuroyhdistys ja Lapin neuroyhdistyksen infosivu

Lapin neuroyhdistyksen suljettu ryhmä on näkyvissä kaikille, mutta sen julkaisut näkyvät vain jäsenille. Lapin neuroyhdistyksen infosivut ovat avoin ryhmä, jossa kuka tahansa voi nähdä ryhmän, sen jäsenet ja julkaisut.

Ilmoita s-postiosoitteesi meille mslappi@gmail.com, niin saat tiedon tulevista tapahtumista sähköpostiisi.

Miten lämpö vaikuttaa jaksamiseesi? Fatiikkiako?Viilennysliivejä lainattavissa yhdistykseltä koekäyttöön!

Lisätietoja mslappi@gmail.com