Yhdistyksen tiedotteita

Tämä vuosi on Lapin neuroyhdistyksen 25. toimintavuosi ja juhlimme sitä

GET TOGETHER-HYVÄN OLON VIIKONLOPPU TAPAHTUMAN MERKEISSÄ LEVILLÄ 13. - 15.10.2017.

Viikonloppupakettiin sisältyy 2 vrk majoitus, aamiaiset, kylpylän, kuntosalin ja lastenmaailman käyttö, kaikki oheisen liitteen ohjelmat sekä perjantain iltapala, 5e:n lounasseteli/hlö ja 25v-juhla-ateria (juhla-aterian omavastuu 20€/aik. ja 10€/lapsi)

Osallistuminen edellyttää Lapin neuroyhdistyksen jäsenyyden sekä lauantain klo 10 syyskokoukseen osallistumisen, muu ohjelma on vapaaehtoinen.

Ilmoittautumiset ja litietoja p.040-549 4974 tai mslappi@gmail.com 13.9 mennessä

Paikkakuntalaisille ja jotka eivät yövy, on mahdollista osallistua vain ohjelmiin ja ruokailuihin.

Syyskokous 14.10.2017 klo 10 Hotel Levi Spassa. Tervetuloa!

Tervetuloa Lapin neuroyhdistyksen  25 v. juhlaan 14.10.2017 klo 17.00 - 19.00 Ravintola Saamen Kammiin Leville

Juhlan teemana on rento lappilaisuus ja hyvä ruoka. Illan aikana ohjelmassa mm. muutamia puheita ja ansiomerkin jako. Tervetuloa nauttimaan maistuvista lappilaisista herkuista sekä avotulen lämmöstä, joikumusiikista ja lapin tarinoista.

Aterian omavastuu 20e/aikuinen ja 10e/lapsi.

25 v juhla on erillinen tilaisuus, johon voi osallistua pelkästään, ilman Levin viikonloppupakettia ohjelmineen.

Ilmoittautumiset juhlaan 1.10.2017 mennessä p. 040-5494974 tai mslappi@gmail.com

Rovaniemen MS-kerho kokoontuu joka kuukauden ensimmäinen tiistai klo 18–20

Potkurn Kipinä-salissa, Pohjolankatu 2 . Tervetuloa!

Joulumyyjäiset 7.12. klo 9 - 14 LKS:n aulassa.

Otamme mielellämme vastaan käsitöitä ja leivonnaisia ym. Kiitos, kun tuet toimintaamme!

VERKKOLUENTOJA:

Miten neurologi arvioi MS-taudin pahenemisvaihetta -luento 21.9. klo 17

17.00 Miten neurologi arvioi MS-taudin pahenemisvaihetta?
Neurologian erikoislääkäri, Sakari Simula, Mikkelin keskussairaala

18.00 MS- taudin pahenemisvaihe sairastavan silmin?
Yrittäjä, Rauno Hokkanen

Voit katsella luentoa omalta koneeltasi.

Tilaisuuden järjestää Novartis Finland yhteistyössä Neuroliiton kanssa.

ti 03.10.2017 klo 17:00

Ole hellä vatsalle - ravitsemusluento

Ravitsemusterapeutti Anette Palssa kertoo, miten voit itse vaikuttaa hyvään oloosi. Luento avaa näkökulmia hyvän ravitsemuksen roolista ja motivaation merkityksestä.
Millaista on hyvä ravinto ja mihin itse voi vaikuttaa? Mitä tulisi ottaa huomioon jos sairastaa etenevää neurologista sairautta?
Luennon aikana on mahdollisuus kuulla ravitsemuksen merkityksestä kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin osana sekä esittää kysymyksiä asiantuntijalle.

Luentoa voi seurata myös omalta koneelta verkon välityksellä klo 17.15 alkaen.

Ilmoittautuminen 25.9. mennessä.

HUOM! Ilmoittautuessasi valitse osallistutko verkkoluennolle vai luennolle Helsingissä. Verkkoluentoon ilmoittautuneille lähetetään sähköpostitse tarkemmat tiedot ja kutsulinkki luentoon.

Mitä uutta MS-taudista -luento 9.10. Helsinki tai verkossa

Neurologi Juha Multanen luennoi aiheesta: Mitä uutta MS-taudista – erityisesti etenevästä taudista.

Luentoa voi seurata myös verkon välityksellä.
Ilmoittautuminen 2.10 mennessä

***

Parisuhde ja pitkäaikaissairaus- verkkotapaaminen sairastavan läheisille ti 17.10. klo 16:30

Sairastaako läheisesi MS-tautia tai harvinaista neurologista sairautta? Tuntuuko välillä, että kaipaat voimia läheisenä jaksamiseen? Tervetuloa mukaan keskustelemaan muiden samassa elämäntilanteessa olevien kanssa!

Neuroliitto järjestää syksyllä kolme verkkotapaamista sairastavan läheisille. Tapaamisissa keskustellaan annetusta aiheesta, mukana on myös aihepiirin asiantuntija. Verkkotapaamisiin voit osallistua yhteen kertaan tai kaikkiin tapaamisiin. Jokaiseen tapaamiseen ilmoittaudutaan erikseen viimeistään viikkoa ennen tapahtuman alkua. Tapaamisissa on aina jokin teema ja siihen liittyvä alustus.

17.10. tapaamisen teemana on pitkäaikaissairaus ja parisuhde. Keskustelussa on mukana Neuroliiton kuntoutussuunnittelija ja pari- sekä perhekurssien ohjaajana toiminut Marjo Mäyrä. Tapaamisessa pohditaan, mitä sairaus tuo mukanaan arkeen ja parisuhteeseen sekä miten on mahdollista löytää selviytymiskeinoja yhdessä.

Osallistuaksesi tarvitset toimivan nettiyhteyden, mikrofonilla varustetut sankakuulokkeet (tai mikrofonin ja kaiuttimet) sekä maksuttoman skype-ohjelman ja skype-tunnuksen. Tunnuksen luomiseen löydät ohjeita täältä. Ilmoittautumisen yhteydessä ilmoitetaan skype-tunnus, jolla tapaamiseen osallistutaan.

Muut verkkotapaamiset pidetään 17.10. ja 14.11. Muistathan ilmoittautua myös niihin.

Lisätietoja: Sanna Saarimaa, 0400 976 743, sanna.saarimaa@neuroliitto.fi

Ilmoittautuminen

Sairaus pienten lasten perheessä. Verkkotapaaminen 14.11.klo 18.00

Miten huomioida pienet lapset, kun toinen vanhemmista sairastaa? Mistä saa vertaistukea?

Neuroliitto järjestää syksyllä kolme verkkotapaamista sairastavan läheisille ja läheisten tarpeisiin ja toiveisiin liittyen. Tapaamisissa keskustellaan annetusta aiheesta, mukana on myös aihepiirin asiantuntija. Verkkotapaamisiin voit osallistua yhteen kertaan tai kaikkiin tapaamisiin. Jokaiseen tapaamiseen ilmoittaudutaan erikseen viimeistään viikkoa ennen tapahtuman alkua. Tapaamisissa on aina jokin teema ja siihen liittyvä alustus.

14.11. tapaamisen teemana on pienten lasten huomioiminen perheissä, joissa toisella tai molemmilla vanhemmilla on jokin neurologinen pitkäaikaissairaus. Keskustelun asiantuntija varmistuu myöhemmin.  HUOM! Tämänkertaisen tapaamisen aihepiiristä johtuen, myös itse sairastavan on mahdollista osallistua keskusteluun.

Muut verkkotapaamiset pidetään 17.10. ja 31.10. Muistathan ilmoittautua myös niihin.

Lisätietoja: Sanna Saarimaa, 0400 976 743, sanna.saarimaa@neuroliitto.fi

Ilmoittautuminen

Tiedotamme toiminnastamme myös Facebookissa: Lapin neuroyhdistys ja Lapin neuroyhdistyksen infosivu

Lapin neuroyhdistyksen suljettu ryhmä on näkyvissä kaikille, mutta sen julkaisut näkyvät vain jäsenille. Lapin neuroyhdistyksen infosivut ovat avoin ryhmä, jossa kuka tahansa voi nähdä ryhmän, sen jäsenet ja julkaisut.

Ilmoita s-postiosoitteesi meille mslappi@gmail.com, niin saat tiedon tulevista tapahtumista sähköpostiisi.

Miten lämpö vaikuttaa jaksamiseesi? Fatiikkiako?Viilennysliivejä lainattavissa yhdistykseltä koekäyttöön!

Lisätietoja mslappi@gmail.com