Liikunta

SOVELTAVAA LIIKUNTAA

Rovaniemi:

• MUSIIKKILIIKUNTAA ISTUEN maanantaisin klo 11.15.- 12.45 uimahalli Vesihiiden musiikkiliikunta-salissa. Ryhmä toimii yhdessä Rovaniemen Invalidien kanssa. Liikunnallinen osuus on n 1 h ja sisältää erilaisia tuolijumppaliikkeitä, kiertoja ja venyttelyjä musiikin tahdissa. Lisätietoja 0400 843 514. Syyskausi alkaa 3.9.2018.
  • PYÖRÄTUOLITANSSI-harjoittelua maanantaisin klo 17-18 Keskuskentän musiikki-liikuntasalissa ja perjantaisin klo 19-21 Vesihiiden mulisalissa. Ryhmät yhdessä Rovaniemen Invalidien kanssa. Lisätietoja 045-151 8400
  • JOOGARYHMÄ keskiviikkoisin 12.15 – 13.45, Vesihiiden musiikki-liikuntasalissa. Omavastuu 40€. Joogaryhmä toimii yhdessä Invalidi-, Reuma- ja Kipu-yhdistysten kanssa. Syyskausi alkaa 22.8.2018. (tauko viikot 42-44) Ilmoittautuminen 19.8. mennessä p. 0400 456 015.
  • KUNTOSALIVUORO Keltakankaan kuntosalissa perjantaisin 12-14 alk. 24.8, Vuoro on yhteinen Invalidiyhdistyksen kanssa. (Keltakankaan liikuntahalli suljettu 6.8.-19.8.2018 huoltolakkauksen vuoksi)
  • RATAUINTIVUORO sunnuntaisin klo 10–11 uimahalli Vesihiidessä. Rata on varattu Invalidi- ja Neuroyhdistyksen jäsenten käyttöön.
  • Ilmoittautumiset joogaan 19.8. mennessä p. 0400 456 015. Muut ryhmät maksuttomia, ei erillistä ilmoittautumista. Sunnuntain ratauintivuorolla laita nimesi kassalla olevaan Invalidiyhdistyksen vihkoon uimaan tullessasi.Kaikki em.ryhmät toimivat yhteistyössä toisten yhdistysten kanssa.

Lapin neuroyhdistyksen jäsenet ovat tervetulleita myös muiden yhdistysten ryhmiin:

Lapin Aivoyhdistys

- allasjumppa ke klo 15-15.45

- ohjattu tuolijumppa muli-salissa to klo 13-14

- ohjattua soveltavaa liikuntaa torstaisin klo 15.30-16.30 Saaren koululla

Osallistumismaksu 3€/kerta maksetaan paikan päällä. Lisät. Marja-Leena Laiho 0400-691 924, marja-leena.laiho@pp.inet.fi

Rovaniemen Reumayhdistys

- tuolijumppaa to klo 15 -16 Vesihiiden muli-salissa, 2€/kerta maksetaan paikan päällä.

- boccia-vuoro klo 12-13 Vesihiiden muli-salissa, ilmainen.

Lisät. Kaisa Mattila 040-833 4797, kaisa.mattila@gmail.com.

Rovaniemen kaupungin liikuntapalvelut järjestää

rovaniemeläisille erityisliikuntajärjestöjen jäsenille yhteisiä liikuntavuoroja seuraavasti;

Keilaus maanantaisin klo 14 - 15

Santasportin keilahalli, Hiihtomajantie 2. Syyskausi 10.9. - 10.12.2018 (ei vko 42) Omavastuu 5 €. Vuoro omatoiminen.

Istumalentopallo sunnuntaisin klo 17 - 19

Ounasvaaran koulun iso sali, Ounasvaarantie.

Toiminta alkaa 19.8.2018 ja jatkuen toukokuu 2019 asti. Yhdyshenkilö Leena Rusanen puh. 041 - 4337458.

Maakunnan liikunta:

Monet kunnat järjestävät erilaisia vesijumppa- tai kuntosaliryhmiä erityisryhmille.  Kysele oman kuntasi fysioterapiasta tarkempaa ohjelmaa. Esim.

• Muoniossa terveyskeskus fysioterapia aloittaa neurologisten sairauksien ryhmän. Ryhmä tulee muotoutumaan kävijöiden mukaan. Ensimmäinen kokoontuminen TO 21.9.2017  KELLO 11  Ammattiopisto Lappian salissa Lisätietoja:ft Eija Nilimaa, eija.nilimaa@muonio.fi
  • Sodankylässä neuroyhdistyksen kuntosalivuoro keskiviikkoisin klo 12 - 13 Hannuksenkartanossa. Kunnalla on myös KKi-ohjelma (Kunnossa kaiken ikää)
  • Savukoskella ohjattu kuntosali naisille ja miehille ma klo 11.00 -12.30 ja naisille to klo 10.30 - 13.00 SUK-kuntosalilla. Ohjattu allasvoimistelu naisille ja miehille uimahalli Poukamassa Kemijärvellä ti klo 11.00 - 12.30. Liikuntatoimi kustantaa uimahallimaksun ja ohjatun jumpan. Lähtö linjavuorossa Savukoskelta klo 8.40. Lähtö uimahallilta klo 13.05. Osallistujat maksavat kyydin.
  • Sallassa monipuolinen viikko-ohjelma,  esim. ma 12-14 ja pe 13-14 ohjatut  seniorikuntosaliryhmät
  • Pelkosenniemellä erityisryhmään kuuluville vesijumppa tiistaisin klo 11 Kemijärven uimahallissa. (Kyydit hoidettava itse ja kunta tarjoaa vesijumpan) Kuntosaliryhmä maanantaisin klo 9 - 10.30 ja miesten vertaisliikunta perjantaisin klo 18-19
  • Kemijärvellä uimahalli Poukamassa eritysryhmien oma viikko-ohjelma allas- ja kuntosalivuoroineen
  • Utsjoella erityisryhmien vesijumppa- ja kuntosaliryhmät.
  • Ivalon uimahallissa tiistaisin 11-12 ja torstaisin 10-12 Vesiliikunta ikäihmisille ja liikuntarajoitteisille. Katso lisää inari.fi/fi/palvelut/sivistyspalvelut/liikunta/ohjaustoiminta